2. HAFTA

 A. Öğretici içerikler:

1. İd -Ego ve süper ego kavramının eğitimle ilişkilendirilmesi

2 .Pink floyd klibinin incelenmesi

3.Serdar Tüncer şiirinin eğitimle ilişkilendirmesi


B.İlginç bulduklarınız:

1. Toplumla kişi arasındaki fark büyüdükçe kişinin sahteleşmek durumunda kalması

2.Okulların insanın nefsi ile başbaşa kalmaması için var olması.

3.Yunus Emre nin sözünün id ego ve süperegoyla ilişkilendirilmesi.


C .Katıldıklarım:

1.İzin verileni yaşamak ile bireyin mutlu etmekte yeterli olmadığı

2.İyi yaşam doğru yaşamanın karşısındadır.Kendi istediklerinizden toplum birliği için  vazgeçmektir.

3. Süperego temelli bir yaşama çocukları itersek içindeki potansiyeli köreltebiliriz.

4.Kişinin tohum olarak görülmesi ve ağaca dönüştürülmesi fikrini kaya olarak görülmesi ve heykele dönüştürülmesi arasındaki fark.Bireyi tohum olarak görür isek onun yetişmesinde tohumu gerekli olan besini yükleriz ve onun büyümesine katkıda dolaylı olarak bulunuruz.Ancak eğer bireyi bir kaya olarak görür isek ve heykele dönüştürmek istiyorsak orda tamamen kendi isteğimiz doğrultusunda bireyini id den yani benliğinden uzaklaştırmış oluruz.

5.Okullarda yetiştirilen  ideal çocukların ülke yöneticisi olarak seçilememesi ile bu durumun   sistemin kendi içerisinde zıtlık içermesi.İdeal çocuk ise neden ülkeyi yönetmede yer alamıyor olamamasının sisteme dair soru işareti yaratması


D.Katılmadıklarım:

1.Pink Floyd dönemin okul sistemine yaptığı eleştiri haklı olsa da , eğitimin bireyin yaşamında tamamen olamayacağı düşüncesi.Sorun daha çok okullarda uygulanan şekil verici eğitim sistemidir.

Okullar bireyi şekil vermekten öte bireyi geliştirmeye yönelik programlar uygulayabilirse ve öğretmen süreçte istendik davranışlar yerine bireyi gelişimine destek olabilmekle sınırlı kalırsa okulların varlığı bu denli katı bir  anlayış içerisinde sorgulanmayabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ÖZGEÇMİŞ