7. HAFTA

 A. Öğretici içerikler:

1.Öğretim Tasarımı:Program geliştirme sürecinde öğrenme yaşantılarını gerçekleştirmek üzere öğretimin düzenlemesidir.

Öğretim tasarımında  üç sistem yaklaşımı;

Açık sistem:Radikal bir tercih Girdi, işlem, çıktı. Dönüt mekanizması ile elde edilen çıktı  beklenen şekilde değilse girdiler ve işlemler değişmelidir.

Yarı açık sistem: Liberal bir tercih :Değişim yeteri kadar değildir.

İzole sistem:Muhafazakar bir tercih.Dışarı ile bağlantıyı tamamen kesmiş.Değişim yoktur.

Tüm sistemlerin ortak öğesi işlemdir.

2. Sistem yaklaşımının temel aldığı felsefe ilerlemeciliktir.

3. Eğitim sisteminin girdileri:Eğitim Felsefi

    Eğitim sisteminin işlemleri;Yöntem teknik, Sınıf yönetimi

    Eğitim sisteminin çıktıları:  Davranış değişikliği,Diploma

4.Öğretme işleminin kurumlar aracılığı ile yapılması öğretimdir.

5.Her öğretim tasarımı, sistemsel bir yaklaşım içerir.

7.Öğretim tasarımı yapılmadan önce analiz ve planlama süreci yapılıp genel hedefler belirlenir.Nasıl bir öğrenci istiyoruz ,beklentilerimiz nelerdir.Elimizde var olanlarla beklentilerimiz arasındaki farkı ortadan kaldıracak her şeyi belirlememiz gerekir ve  öğretim tasarımı bu doğrultuda planlanır.Tasarım aşamasında ise ihtiyaç analizini yaptıktan sonra planlama yapılır.Tasarım aşamasında  uzak hedefe ulaşmak için yapılması gereken temel eylemler belirlenir.İçeriği,öğrenme ortamını ve değerlendirme süresi tasarım aşamasında yapılır.Tasarımın pilot uygulaması yapıldıktan sonra,ilgili programın değerlendirilmesi yapılır.Değerlendirme aşamasında hangi aşamada hata yapıldığı belirlenene kadar dönüt mekanizması çalışmalıdır ve  belirlenen hedefe ulaşılıncaya kadar devam etmelidir .Öğretim tasarımı başarılıdır  diyebiliyorsak,öğretim sonunda   bireyde anlamlı bir farklılık oluşturması gerekir.

6.Whitkoji uygulamasının kullanılması.

 B.İlginç bulduklarınız:

 1. Eskiden öğretmen olmanın koşulunun 40 yaş ve bir erkek bir kız çocuk sahibi olması  gerekliliği

 C .Katıldıklarım:

1.Kaygı yaşıyor  ise  insan o konu ile ilgili sorunu kolaylaştırmak amacıyla tasarım yapar.

2.Zorunlu eğitimde, öğrencilerin olumsuz davranışta bulunması kaçınılmazdır.

3.Öğretim tasarımı yaparken, öğrenen analizini çok iyi yapmak gerekir.

D.Katılmadıklarım:

 Katılmadığım bir yargı yoktur.

koji oluşturuldu



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ÖZGEÇMİŞ