A. Öğretici içerikler:
1. Ploton'un Mağara Alegorsi: Mağaranın içerisinde insanlar var; mağaranın duvarına yansıyanları gerçek sanıyorlar.Mağaranın dışına çıkıncaya kadar görebildiklerini bununla sınırlı sanıyorlar.Dışarıyı gören insan gerçek ile tanıştıktan sonra insanların bir kısmı ona bakmaktan dünyayı göremezler; bir kısım insan ona olan hayranlığını ifade etmek için kendisini şiire vurur; bir kısım insan mağaraya geri döner diğer insanların anlayacağı şeklide konuşur ;bir kısımda diğer anlamayacağı anlamayacağı konuşur .Platon'a göre mağaraya geri dönmeyenler deli olanlardır.Diğer insanların anlayacağı şekilde konuşanları peygamber;diğer insanların anlayamayacağı şekilde konuşanları filozof olarak değerlendiriyor.Eğitim söz konusu olduğunda mağaraya dönmek ve diğerlerini de mağaranın dışına zorla çıkarmaya çalışmak durumunu öğretmen olarak nitelendiriyor.
2.Eğitim ;Beşer olmaktan insan olmaya geçiş(Dini açıdan)
Davranışlarda değişim oluşturma
Kültürel değerleri bireye kazandırma süreci(sosyolojik tanımı)
Farklı eğitim tanımların ortak sonucu insanda değişim oluşturmasıdır.
3.İnsanlığın üç ana devrimi;
Bilşsel Devrim; Tekerin ,ateşin icadı. Başlangıcında yenilik var.Değişimin özünde insanların avantajlı duruma geçmesi vardır.
Tarımsal Devrim:;Hareketli yaşamın getirdiği rahatsızlığı son vermek için yapılan devrimdir.,Uygurlar tarım devrimine uymuş; bu devrime ayak uyduramayanlar Orta Asya' dan göç etmiştir.Bu devrimde insanlık yerleşik yaşamın rahatlığında erişmiştir.
Bilim Devrimi:Yerleşik yaşamla beraber bilim ilerliyor.Yazının icadıyla süreç başlıyor ve değişim devam ediyor.
4.İnsanlığın devrimi;
Ritos : Bu evrede mantık yok. Çocukların bulunduğu seviyedir. Ritoslara uygun davranacak insan kurallara uygun yaşar.Ödül ceza sistemi.vardır.Trafikteki kurallara mantığa aykırı olsa da ceza alamamak için uyum sağlar.Duyulara hitap eder.Kimliğinden etkilenme durumu söz konusudur.
Mitos:Genç insanların bulunduğu seviyedir.Trafikte uyulması gereken kuralları görüntülerle insanlarla kabullendirir Başkalarının da durumdan etkilenmesi durumunda krallara uyum sağlarlar.. Duygulara hitap eder. Mantığa uymayan durumu güzel ifade edilirse kabullenilir..Kişiliğinden etkilenme durumu söz konusudur.
Logos ;Dünya ile bağını koparma. Kuralların kabullendirebilmesi için tamamen mantığa uygun olması gerekir .Her şeyin kanıtlarla yapılması gerekir.Söylenen söz söyleyiş tarzından daha önemlidir.Hayatınızın içinde her şeyin mantığa uygun olması sizi mutluluğa taşır.Bilim adamların, filozofların seviyesidir.Değişimle bu seviyeye ulaşılır.Bu seviyeye eğitim yolu ile ulaşılır.Birçok insan Mitostan logosa geçememiştir.
5.Blog oluşturma.
B.İlginç bulduklarınız:
1. Farabi'nin söylemi;eğitim sürecinin başında mutsuzdur.Eğitim sürecinin sonunda mutludur
2. Öğrendikçe daha fazla öğrenme ihtiyacı duyarsınız ve mutsuz olursunuz.
C .Katıldıklarım:
1.Her devrimin destekleyicisi olduğu gibi düşmanlarının da olacağı.
2. Uygurlar'ın tarım devrimini bozulma olarak görülmemesi gerektiği; bunun bir devrim olarak kabul edilmesinin gerektiği.
3. Evren sürekli değişim içerisindedir. Bu değişimden hakim gücün rahatsız olması.Eğitiminde bu değişim içerisinde yer alması gerekir.
4.Çocuklara anlatmak yerine gösterip yaptırmak öğrenmeyi daha kalıcı hale getirecektir.
D.Katılmadıklarım:
Katılmadığım bir durum yoktur.
BLOG
1.Aşama
Arama motoruna bloger.com yazarak giriş. yapınız.
2.Aşama açılan pencerede siyah çerçeve ile gösterilen yerden tasarım oluşturun kısmını tıklayınız.
8. Aşama
Bloğunuz açıldıktan sonra yeni yayın sekmesinden yayınlarınızı paylaşabilirisiniz.Yayınlarınız üzerinden daha sonra düzenlemeler yapabilirsiniz.,yine sayfada bloğu görüntüle kısmını tıklayarak bloğunuzun nasıl görüngüğünü siz de görebilirisiniz
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder